26 лістапада 2020 года ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна (КРОК) для вучняў 8-11 класаў па тэме: «Мы ў сучаснай медыяпрасторы: павага, бяспека, дакладнасць»
КРОК 1 «МЫ даведваемся»
Навучэнцы пад кіраўніцтвам класных кіраўнікоў абмеркавалі тэму «Мы ў сучаснай медыяпрасторы: павага, бяспека, дакладнасць».
КРОК 2 «Мы разважаем»
Блок «Мы ў сучасным свеце інфармацыі»
Сродкі масавай інфармацыі і камунікацыі ўяўляюць сабой адзін з найважнейшых інстытутаў сучаснага грамадства, так як непасрэдна ўплываюць на фарміраванне і эвалюцыю грамадскай свядомасці.
За апошнія гады інфармацыйная прастора кардынальным чынам змянілася. Вядучую ролю стала гуляць сетка Інтэрнэт, якая выступае асноўным каналам для атрымання навін і прасторай для зносін.
Інтэрнэт не знішчае традыцыйныя СМІ (тэлебачанне, радыё, прэсу), але прымушае іх мяняцца, укараняць новыя фарматы, тэхналогіі.
Расце роля СМІ ў сацыяльных працэсах, выклікае неабходнасць у правядзенні сістэмнай дзяржаўнай інфармацыйнай палітыкі. Яе галоўным механізмам выступае прававое рэгуляванне дзейнасці СМІ. З аднаго боку, дзяржава імкнецца стварыць спрыяльныя ўмовы для функцыянавання мас-медыя, з другога - прыняць пры гэтым інтарэсы асобы, грамадства і дзяржавы.
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А.Р. Лукашэнка падкрэслівае, што «работнікі СМІ пішуць гісторыю сучаснасці, абагульняюць з'явы і падзеі, ствараюць карціну свету. Менавіта таму каласальнае значэнне набываюць прафесіяналізм і грамадзянская адказнасць людзей з сферы мас-медыя ».
Закон аб СМІ заснаваны на такіх прынцыпах, як дакладнасць інфармацыі, законнасць, роўнасць, павага правоў і свабод чалавека, разнастайнасць думак, развіццё нацыянальнай культуры, абарона маральнасці, захаванне нормаў журналісцкай этыкі і агульнапрынятых нормаў маралі.
Безумоўна, свабода СМІ не азначае ўсёдазволенасці. Паклёп (распаўсюд заведама непраўдзівых звестак), абразу, дыскрэдытацыя дзелавой рэпутацыі ставяцца да крымінальна каральным дзеянням.
Як справядліва адзначыў Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь, «цяпер у якасці мас-медыя можа выступіць практычна любы чалавек, які валодае тэлефонам і выхадам у Інтэрнэт. Пры гэтым для многіх людзей свет павузіўся да экрана смартфона, а карціна свету - да стужкі навін у сацыяльных сетках».
Таму чалавек павінен задаваць сабе наступныя пытанні:
Хто стварыў гэты медыятэкст?
Якім спосабам?
Для каго?
З якой мэтай?
Хто можа атрымаць ад гэтага медыятэксту карысць?
Каму ён можа нашкодзіць?
Пра што не гаворыцца ў гэтым медыятэксце, а трэба было б ведаць?
Блок: «Інфармацыйная бяспека непаўналетніх у Рэспубліцы Беларусь: прававыя і сацыяльныя аспекты»
Прававое забеспячэнне інфармацыйнай бяспекі непаўналетніх у Рэспубліцы Беларусь рэалізуецца пры дапамозе распрацоўкі нарматыўных прававых актаў, якія рэгламентуюць адносіны ў інфармацыйнай сферы. Найбольш агульныя палажэнні аб абароне інфармацыйных інтарэсаў асобы утрымлівацца ў Канцэпцыі нацыянальнай бяспекі Рэспублікі Беларусь (далей - Канцэпцыя). У адпаведнасці з арт. 4 Канцэпцыі інфармацыйная бяспека - гэта стан абароненасці збалансаваных інтарэсаў асобы, грамадства і дзяржавы ад знешніх і ўнутраных пагроз у інфармацыйнай сферы. Да ліку асноўных патэнцыяльных (рэальна існуючых) пагроз нацыянальнай бяспекі ставіцца дэструктыўнае інфармацыйнае ўздзеянне на асобу, таварыства і дзяржаўныя інстытуты, якія наносяць 5 шкоду нацыянальным інтарэсам (арт. 27 Канцэпцыі). Без вырашэння гэтай праблемы не ўяўляецца магчымым развіццё грамадства ў цэлым.
Адным з ключавых нарматыўных прававых актаў у сферы інфармацыйнай бяспекі непаўналетніх з'яўляецца Закон Рэспублікі Беларусь "Аб правах дзіцяці» (далей - Закон), згодна з арт.11 якога кожнае дзіця мае права на атрыманне, захоўванне i распаўсюджванне інфармацыі. Арт. 22 разгляданага нарматыўнага прававога акта гарантуе права дзіцяці на абарону ад iнфармацыi, прапаганды і агітацыі, якія наносяць шкоду яго здароўю, маральнаму і духоўнаму развіццю.
2016/05/11 ў Закон былі ўнесены наступныя дапаўненні: «Права дзяцей на абарону ад інфармацыі, што наносіць шкоду іх здароўю і развіццю», «Меры па абароне дзяцей ад інфармацыі, што наносіць шкоду іх здароўю і развіццю». Прадугледжана стварэнне общественноконсультативного савета па абароне дзяцей ад інфармацыі, што наносіць шкоду іх здароўю і развіццю пры ўрадзе Рэспублікі Беларусь у мэтах каардынацыі дзейнасці, накіраванай на абарону дзяцей ад інфармацыі, што наносіць шкоду іх здароўю і развіццю.
Грумінг - гэта ўсталяванне сяброўскіх адносінаў з непаўналетнім з мэтай ўступлення ў сэксуальны кантакт. Знаёмства часцей за ўсё адбываецца ў чаце, на форуме ці ў сацыяльнай сеткі ад імя аднагодка, моднага фатографа, уладальніка мадэльнага агенцтва і г.д. Размаўляючы асабіста ( «у прыват»), зламыснік ўваходзіць у давер да непаўнагадовага, спрабуе даведацца пра асабістую інфармацыю (адрас, тэлефон і інш.) і дамовіцца аб сустрэчы.
Кібербулінг. Пад гэтым адносна новым словам разумеюць «выкарыстанне электронных прылад і інфармацыйных тэхналогій, такіх як электронная пошта, службы імгненных паведамленняў, тэкставыя паведамленні, сродкі мабільнай сувязі, web-сайты, з мэтай публікаваць жорсткія або абразлівыя паведамлення пра асобу або групе асобаў», т. е. прыніжэньне або траўля ў Інтэрнэце (падлеткавы віртуальны тэрор).
Буліцыд - давядзенне да самазабойства шляхам псіхалагічнага гвалту. Буліцыд можа быць вынікам кібербулінга. Ужо ў некаторых краінах прыняты закон «Аб шкодных лічбавых камунікацыях», згодна з якім кібербулінг (здзекі ў сеткі) і онлайн-тролінг прызнаныя крымінальнымі злачынствамі, і цяпер той, хто выкарыстоўвае лексіку з пагрозамі, запалохваннем або абразамі ў адрас іншага чалавека ў сетцы, можа быць аштрафаваны ці нават асуджаны на турэмны тэрмін. Таксама караюцца карыстальнікі, падбухторвае, здзекаваннямі і лаянкай.
Кібермахлярства - адзін з відаў кіберзлачынстваў, мэтай якога з'яўляецца падман карыстальнікаў: незаконнае атрыманне доступу альбо крадзеж асабістай інфармацыі карыстальніка (нумары банкаўскіх рахункаў, пашпартныя дадзеныя, коды, паролі і інш.), а таксама злоўжыванне даверам чалавека з мэтай прычыніць яму матэрыяльны ці іншай шкоду.
Небяспечны кантэнт - інфармацыя, якая ўяўляе пагрозу або якая выклікае ў чалавека непрыязнасць (відэаролікі, малюнкі і тэксты сэксуальнага, экстрэмісцкага характару, заклікі да гвалту, прапаганда і распаўсюджванне наркотыкаў, інфармацыя суіцыдальных характару і г.д.).
КРОК 3 «Мы дзейнічаем»
Некалькі саветаў, якія дапамогуць папярэдзіць груминг, неабходна:
сачыць за інфармацыяй, якую выкладаюць у Інтэрнэце: небяспечна выкладваць свае асабістыя дадзеныя ў Інтэрнэце (хатні адрас, нумар тэлефона, нумар школы, клас, любімае месца прагулкі, час вяртання дадому, месца працы бацькоў і г.д.). Любая інфармацыя можа быць выкарыстана супраць карыстальніка, у тым ліку ў карыслівых і злачынных мэтах;
быць асцярожным пры зносінах з незнаёмымі людзьмі, распавядаць як мага менш асабістай інфармацыі пра сябе;
выкарыстоўваць псеўданім пры зносінах ў соцсетях і чатах, выкарыстанні праграм імгненнага абмену паведамленнямі, карыстанні онлайн гульнямі і іншых сітуацыях;
не размяшчаць і не пасылаць свае фатаграфіі незнаёмцам, а таксама быць уважлівым, калі просяць даслаць або правакуюць на якія-небудзь дзеянні перад вэб-камерай;
неадкладна паведаміць бацькам або іншым дарослым, якім давяраеце, калі новы знаёмы спрабуе гаварыць з вамі на непрыемныя або палохалыя вас тэмы і кажа пра гэта як пра сакрэце, які застанецца толькі паміж вамі; захаваць факт грумінга, напрыклад, зрабіць здымак з экрана (screenshot);
пры карыстанні чужым прыладай для выхаду ў Інтэрнэт, не забываць выходзіць з свайго акаўнта на розных сайтах, не захаваць на чужым кампутары свае паролі, асабістыя файлы, гісторыю перапіскі;
ніколі не прымаць запрашэння ў госці да чалавека, з якім пазнаёміліся ў Інтэрнэце і не запрашаць яго да сябе: суразмоўцы могуць апынуцца зусім ня тымі, за каго сябе выдаюць;
не паддавацца на ўгаворы сустрэцца сам-насам, асабліва - у бязлюдным месцы, ці прыходзіць на сустрэчу толькі з дарослым, якому вы давяраеце.
Трэба заўсёды памятаць, што ў Інтэрнэце кожны можа ўявіць сябе не тым, кім на самой справе з'яўляецца!
Як супрацьстаяць кібербулінгу
Калі пачаць адказваць абразамі на абразы, то толькі яшчэ больш можна распаліць канфлікт. Акрамя таго, праследавальнік толькі і чакае, калі вы выйдзеце з раўнавагі. Ігнаруйце адзінкавы негатыў. Аднаразовыя абразлівыя паведамлення лепш ігнараваць. Звычайна агрэсія спыняецца на пачатковай стадыі. Лепшая абарона ад нападу - ігнор.
Не варта ігнараваць сістэматычныя паведамленні, якія ўтрымліваюць пагрозы. Варта скапіяваць гэтыя паведамленні, распавесці пра гэта бацькам, звярнуцца ў праваахоўныя органы. З нагоды размяшчэння абразлівай інфармацыі, размешчанай на сайце, варта звярнуцца да адміністратара.
У праграмах абмену імгненнымі паведамленнямі, у сацыяльных сетках ёсць магчымасць блакавання адпраўкі паведамленняў з пэўных адрасоў.
Ананімнасць у сетцы ўяўная. Існуюць спосабы высветліць, хто стаіць за ананімным акаўнтам. Так што ў выпадку нанясення рэальнай шкоды знайсці зламысніка магчыма.
Неабходна кіраваць сваёй кіберрэпутацыяй. Самому таксама не варта весці супрацьзаконны вобраз віртуальнай жыцця. Інтэрнэт фіксуе ўсе дзеянні і захоўвае іх. Выдаліць іх будзе вельмі цяжка.
Калі вы сталі сведкам кібербулінга, то трэба выступіць супраць агрэсара, паказаць яму, што яго дзеянні ацэньваюцца негатыўна, падтрымаць ахвяру, якой патрэбна псіхалагічная дапамога, паведаміць дарослым аб факце агрэсіўных паводзін у сетцы.
Некалькі саветаў, якія дапамогуць не стаць ахвярай кібермахляроў: параіцца з дарослымі перад тым, як скарыстацца тымі ці іншымі паслугамі сеткі; ўсталяваць на свой кампутар антывірус або персанальны брандмаўэр:
перш чым здзейсніць куплю, неабходна сабраць інфармацыю аб інтэрнэт-краме: азнаёміцца з водгукамі пакупнікоў; пазбягаць перадаплаты; праверыць рэквізіты ўладальніка крамы; ўдакладніць, як доўга існуе магазін (паглядзець гэта можна ў пошукавіку або па даце рэгістрацыі дамена - сэрвіс Whois); пацікавіцца аб выдачы касавага чэка; параўнаць кошты ў розных інтэрнэт-крамах; патэлефанаваць, калі гэта магчыма, у даведачную крамы; звярнуць увагу на правілы интэрнэтмагазіна; высветліць, колькі дакладна давядзецца заплаціць за тавар (кошт дастаўкі, растэрміноўкі і інш.);
ніколі не паведамляць у Інтэрнэце пароль ад сваёй электроннай пошты, нумар банкаўскай карткі бацькоў і месца іх працы, пароль ад электроннага кашалька, свой сапраўдны адрас і іншую асабістую інфармацыю.
Падводзячы вынікі, навучэнцы адзначылі, што неабходна заўсёды памятаць, што далёка не ўсё, што можна прачытаць або ўбачыць у Інтэрнэце, - праўда і кожны ў сеткі можа прадставіць сябе не тым, кім з'яўляецца на самай справе. ІНТЭРНЭТ можа быць выдатным і карысным сродкам для навучання, адпачынку і зносін з сябрамі. Але, як і рэальны свет, сетка можа быць небяспечная.
І напрыканцы нагадалі ўсім, што неабходна быць пільнымі, паважаць і берагчы сябе і сваіх блізкіх, а ў цяжкіх сітуацыях памятаць, што заўсёды ёсць людзі, гатовыя дапамагчы.
22 кастрычніка 2020 года ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна (КРОК) для вучняў 8-11 класаў па тэме: «ААН - 75 гадоў: гісторыя дзейнасці, асноўныя дасягненні і ініцыятывы Рэспублікі Беларусь у складзе ААН»
КРОК 1 «МЫ даведваемся»
Класныя кіраўнікі азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
КРОК 2 «Мы разважаем»
Інфармацыйны блок «ААН-75 гадоў: гісторыя дзейнасці міжнароднай арганізацыі»
Арганізацыя Аб'яднаных Нацый (ААН) -Міжнародная арганізацыя, створаная для падтрымання і ўмацавання міжнароднага міру і бяспекі, а таксама развіцця супрацоўніцтва паміж дзяржавамі.
Асновы яе дзейнасці і структура распрацоўваліся ў гады Другой сусветнай вайны вядучымі ўдзельнікамі антыгітлераўскай кааліцыі. Назва «Аб'яднаныя Нацыі» было ўпершыню выкарыстана ў Дэкларацыі Аб'яднаных Нацый, падпісанай 1 студзеня 1942 году.
Арганізацыя Аб'яднаных Нацый - гэта ўнікальная арганізацыя незалежных краін, якія аб'ядналіся ў імя ўсеагульнага міру і сацыяльнага прагрэсу. Афіцыйнай датай нараджэння Арганізацыі з'яўляецца 24 кастрычніка 1945 году, а яе заснавальнікамі лічыцца 51 краіна. У ліпені 2011 года колькасць краін, якія ўваходзяць у ААН, дасягнула 193. За час існавання Арганізацыі ні адна краіна не была з яе выключаная.
Статут Арганізацыі Аб'яднаных Нацый быў падпісаны 26 чэрвеня 1945 года ў Сан-Францыска па завяршэнні Канферэнцыі Арганізацыі Аб'яднаных Нацый па міжнароднай арганізацыі і ўступіў у сілу 24 кастрычніка 1945 года.
У сувязі з паўнамоцтвамi, якiя прадастаўлены Статутам ААН, Арганізацыя Аб'яднаных Нацый можа прымаць рашэнні па такіх пытаннях, якія стаяць перад чалавецтвам у XXI стагоддзі, як свет і бяспека, раззбраенне, пагрозы тэрарызму, змяненне клімату, устойлівае развіццё, правы чалавека, гуманітарныя і надзвычайныя сітуацыі і многае іншае.
Арганізацыя Аб'яднаных Нацый мае чатыры мэты: падтрыманне міру і бяспекі на планеце; развіццё дружалюбных адносін паміж краінамі; супрацоўніцтва ў вырашэнні міжнародных праблем, звязаных з паляпшэннем умоў жыцця бедных людзей, барацьбой з голадам і хваробамі, ліквідацыяй непісьменнасці; ў забеспячэнні павагі правоў чалавека; дапамогу краінам у дасягненні гэтых мэтаў.
Блок «Асноўныя дасягненні і ініцыятывы Рэспублікі Беларусь у складзе ААН»
75 гадоў таму Беларуская ССР была прынята ў склад членаў - заснавальнікаў Арганізацыі Аб'яднаных Нацый. Атрыманне гэтага ганаровага права стала сведчаннем прызнання ўкладу беларускага народа ў разгром фашызму ў гады Другой сусветнай вайны, павагі да памяці аб мільёнах беларускіх грамадзян, якія аддалі свае жыцці і выстаялі ў барацьбе за свабоду і права беларусаў існаваць як нацыя са сваёй гісторыяй, культурай і будучыняй.
У лютым 1944 года Вярхоўным Саветам СССР быў прыняты закон аб прадастаўленні саюзным рэспублікам паўнамоцтваў у галіне знешніх зносін. Савецкі ўрад жадала бачыць у складзе ААН усе краіны антыгітлераўскай кааліцыі, у тым ліку і 15 саюзных рэспублік СССР. Прэзідэнт ЗША Франклін Рузвельт і прэм'ер-міністр Вялікабрытаніі Уінстан Чэрчыль ўсупрацівіліся гэтаму, аднак пасля шматлікіх сустрэч, узгадненняў і пісьмовых зваротаў кіраўнікоў урадаў адзін да аднаго пагадзіліся на сяброўства ў ААН Беларускай і Украінскай ССР як рэспублік, які панёс найбольшыя ахвяры ў вайне.
Беларусь далучылася да міжнароднай кампаніі «ААН 75», пацвердзіўшы на самым высокім узроўні прыхільнасць канцэпцыі ўстойлівага развіцця і гатоўнасць унесці свой уклад у святкаванне юбілею ў якасці адной з краін, якая стаяла ля вытокаў ААН. Для каардынацыі сумесных намаганняў МЗС і Прадстаўніцтва ААН у Беларусі ў лютым гэтага года падпісалі план сумесных мерапрыемстваў па святкаванні 75-годдзя арганізацыі.
КРОК 3 «Мы дзейнічаем»
Навучэнцы, падводзячы вынікі, адзначылі, што Рэспубліка паслядоўна выконвае свае абавязкі па захаванні спрыяльнага навакольнага асяроддзя для будучых пакаленняў, замацаваныя ў Дэкларацыі тысячагоддзя ААН і іншых міжнародных дакументаў, з'яўляецца ўдзельніцай многіх ключавых канвенцый ААН у прыродаахоўнай сферы.
Пазіцыя нашай краіны ў сферы выканання правоў чалавека грунтуецца на палажэннях Усеагульнай дэкларацыі правоў чалавека, якія вынікаюць з яе міжнародных дамоваў, а таксама Венскай дэкларацыі і Праграмы дзеянняў. Беларусь выступае за тое, каб у аснове дзейнасці ААН і яе праваабарончых механізмаў ляжаў канструктыўны і ўзважаны падыход, заснаваны на адкрытым дыялогу і цесным супрацоўніцтве, які можа рэальна садзейнічаць паляпшэнню становішча ў галіне правоў чалавека.
Па ініцыятыве Рэспублікі Беларусь ААН абвясціла ў 2014 годзе Сусветны дзень барацьбы з гандлем людзьмі. Рашэнне аб правядзенні дня замацавана ў рэзалюцыі 68-й сесіі ад 18 снежня 2013 года Генеральнай Асамблеі ААН "Паляпшэнне каардынацыі намаганняў па барацьбе з гандлем людзьмі» і накіравана на актывізацыю міжнародных намаганняў па супрацьдзеянні гандлю людзьмі. Галоўная мэта рэзалюцыі - абарона правоў людзей, якія сталі ахвярамі гандлю.
У Беларусі ў 2020 годзе дадзены старт дзесяцігоддзе дзеянняў па дасягненню Мэтаў ўстойлівага развіцця (цур), абвешчанай Генеральным сакратаром ААН.


24 верасня 2020 года ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: “Актыўны грамадзянін: мае ўчынкі - мая адказнасць”
Блок “Актыўны - значыць адказны”
Кожны грамадзянін нашай краіны, у тым ліку і непаўнагадовы, абавязаны выконваць законы дзяржавы, клапаціцца пра бацькоў, паважаць правы і інтарэсы іншых грамадзян, традыцыі і культурныя каштоўнасці беларускага народа, iншых нацый i народнасцей, авалодваць ведамі і рыхтавацца да самастойнай працоўнай дзейнасці, беражліва ставіцца да навакольнага асяроддзя, усiх вiдаў уласнасці. Выкананне законаў дзяржавы з'яўляецца канстытуцыйнай абавязкам кожнага, хто знаходзіцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь. За іх невыкананне наступае юрыдычная адказнасць. Ніхто не можа быць вызвалены ад абавязкаў выконваць законы дзяржавы, клапаціцца пра бацькоў, паважаць правы і інтарэсы іншых асоб. Правы аднаго чалавека «сканчаюцца» там, дзе «пачынаюцца» правы і свабоды іншага чалавека. Таму на непаўналетняга падлетка таксама ўскладаецца абавязак паважаць правы і законныя інтарэсы іншых грамадзян.
У фокусе абмеркавання: адзінства правоў і абавязкаў, павага да законаў дзяржавы, мараль, права, маральнасць, сумленне, прававы статус.
Блок “Вучымся разумець адзін аднаго”
Школа - гэта цэлы свет, своеасаблівая мадэль соцыўма. Гэты свет абмежаваны межамі школьных сцен і перыметрам двара. Усе людзі, якія сабраліся ўнутры гэтых межаў, вельмі розныя па характары, тэмпераменце, узросце, выхаванні, грамадскаму становішчу.
Гэтыя людзі знаходзяцца побач адзін з адным, пастаянна размаўляючы паміж сабой. Адны паспяхова ўзаемадзейнічаюць, іншыя ўступаюць у канфрантацыю. У цяперашні час у Рэспубліцы Беларусь актыўна ўзрастае цікавасць да навучання навучэнцаў, педагогаў, бацькоў навыкам і уменням ўрэгулявання школьных канфліктаў. У працэсе авалодання тэхналогіяй медыяцыі і камунікатыўнымі медыатыўнымі тэхнікамі дзеці і дарослыя набываюць новы стыль паводзін у канфлікце, які дазваляе вырашаць спрэчкі больш бяспечным для сябе і навакольных спосабам;
набываюць шырокія магчымасці выхавання ў сабе такіх асобасных якасцей, як упэўненасць у сабе, адказнасць, уменне супрацоўнічаць. У фокусе абмеркавання: школьная служба медыяцыі, лідэрскія якасці, самапавагу, школьнае самакіраванне, супрацоўніцтва, уменне дамаўляцца, вядзенне перамоў, паразуменне, павага права кожнага на ўласнае меркаванняў, камунікатыўныя навыкі, бесканфліктнае школьная среда. Вядучы падвёў вынікі. Наколькі актуальная тэма сённяшняй гутаркі?
Паводле інфармацыі дырэктара Нацыянальнага цэнтра прававой інфармацыі Андрэя Мацельскага ў 2020 годзе запушчана новая версія Дзіцячага прававога сайта, на якім стартаваў асветніцкі праект «Дзіцячая прававая бібліятэка», накіраваны на даступнае ўспрыманне дзецьмі нормаў беларускага заканадаўства
У мэтах падтрымання імкнення падрастаючага пакалення да прававых ведаў навучэнцам прапанавана стаць актыўнымі карыстальнікамі Дзіцячага прававога сайта (https://mir.pravo.by/).



23 красавіка 2020 года ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: «Пад небам Бацькаўшчыны нашай прайшла суровая вайна»
(75-я гадавіна Перамогі савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне).
КРОК 1 «МЫ даведваемся»
Навучэнцы прагледзелі відэаролікі «Беларусь памятае», падрыхтаваныя Белтэлерадыёкампаніяй і буктрейлер «Я з вогненнай вёскі».
КРОК 2 «Мы разважаем»
Абмеркавалі відэаролікі «Беларусь памятае» і буктрейлер «Я з вогненнай вёскі».
Блок "Вялікая Айчынная вайна - гады выпрабаванняў, мужнасці і гераізму беларускага народа»
Вялікая Айчынная вайна займае асаблівае месца ў гістарычнай памяці беларускага народа. Гэта былі гады, калі цесна перапляліся гераізм і трагедыя, боль мільёнаў людзей: салдат, партызан, падпольшчыкаў, мірных жыхароў, якія паклалі свае жыцці на алтар барацьбы за свабоду, мір і справядлівасць. Сёння адна з галоўных задач, якія стаяць перад сусветнай супольнасцю - не дапусціць паўтарэння падобных канфліктаў. Для гэтага вельмі важна не згубіць памяць пра мінулае, як пра гераічныя, так і пра трагічныя яго старонкі.
У 1975 году выдадзены дакументальны зборнік успамінаў «Я з вогненай вёскі ...», кніга памяці аб знішчэнні нацыстамі жыхароў беларускіх вёсак падчас Другой сусветнай вайны. Успаміны збіралі беларускія пісьменнікі Алесь Адамовіч, Уладзімір Калеснік і Янка Брыль, якія аб'ездзілі 147 вёсак у 35 раёнах Беларусі і сабралі больш за тры маналогі-успаміны тых, каму пашчасціла вырвацца з агню, выжыць, каб расказаць усяму свету пра зверскія карныя аперацыі гітлераўцаў.
Пытанні для абмеркавання:
- Успаміны пра цяжкія днях і подзвігі савецкага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны захаваліся ў апавяданнях і фотаздымках удзельнікаў і сведак ваенных падзей. У кнізе «Я з вогненнай вёскі» не проста гісторыі людзей, а гісторыі смерцяў мужчын, жанчын, старых, дзяцей. Якія эмоцыі вы выпрабавалі падчас прагляду буктрейлера кнігі «Я з вогненнай вёскі»?
- Якія з успамінаў, прыведзеных у кнізе «Я з вогненнай вескі», закранаюць гісторыю вашай малой радзімы?
- Назва невялікай беларускай вёскі Хатынь стала сімвалам трагедыі народа Беларусі ў час Вялікай Айчыннай вайны. А што вы ведаеце пра мемарыяльны комплекс «Хатынь»?
- Журналісты Агенцтва тэленавін Белтэлерадыёкампаніі знялі новыя серыі відэаролікаў ў рамках праекта "Беларусь памятае», у якіх прадастаўляецца магчымасць гледачам адчуць, наколькі гераічным і важным быў подзвіг іх дзядоў і прадзедаў, ацаніць маштаб і трагедыю вайны. Калі б вам прадставілася магчымасць зняць фільм пра родных і блізкіх, якім давялося перажыць суровыя ваенныя выпрабаванні, што б вы распавялі пра іх у гэтым фільме?
Блок «У нашых сэрцах гэты подзвіг бессмяротны!»
«Мы шануем гераізм і бясстрашнасць абаронцаў Айчыны, якія верылі ў перамогу, мужна змагаліся за Радзіму. Высока цэнім самаадданасць працаўнікоў тылу і ўсіх, хто ў пасляваенныя гады ўздымаў з руін разбураныя гарады і вёскі ... ». А.Г. Лукашэнка.
Захаваць памяць аб подзвігу нашага народа - гэта гістарычны абавязак перад мінулым і будучым.
Пытанні для абмеркавання:
- Вялікая Айчынная вайна займае асаблівае месца ў гістарычнай памяці беларускага народа. Як вы думаеце, для чаго неабходна захоўваць памяць як пра гераічнае, так і пра трагічнае мінулае Вялікай Айчыннай вайны?
- Ці згодныя вы з меркаваннем, што нельга быць патрыётам, не адчуваючы асабістай сувязі з вялікай і малой Радзімай, не ведаючы, як любілі, бераглі і абаранялі яе нашы бацькі, дзяды, прадзеды?
- Як вы думаеце, дзякуючы чаму савецкі народ атрымаў Перамогу ў Вялікай Айчыннай вайне?
- Што вы можаце расказаць пра ваенную гісторыю вашай малой радзімы?
- Раскажыце, як ваша пакаленне можа садзейнічаць захаванню памяці аб загінуўшых у гады Вялікай Айчыннай вайны.
- Ці ёсць у нашым горадзе вуліцы, скверы, паркі, названыя ў гонар ўдзельнікаў Вялікай Айчыннай вайны? Што вы ведаеце пра гэтых людзей?
У ходзе рэалізацыі Крока 3 «Мы дзейнічаем» вучні падвялі вынікі, абмеркавалі актуальнасць тэмы.
Рабяты адзначылі, што пакуль людзі памятаюць вопыт пакаленняў, то грамадства мае магчымасць развівацца і ўдасканальвацца. Памяць пра вайну заклікае да адказнасці за мір на Зямлі.
Беларусь памятае і шануе подзвіг салдат той страшнай вайны.
Беларусь памятае і шануе подзвіг партызан і падпольшчыкаў.
Беларусь памятае тых, хто быў сагнаны ў фашысцкае рабства, быў закатаваны ў канцлагерах і гета.
Беларусь памятае тых, хто каваў Перамогу ў станкоў у тыле.
Беларусь памятае і шануе Вялікую Перамогу, якая аб'яднала і працягвае аб'ядноўваць людзей розных пакаленняў. Да гэтай падзеі людзі ішлі 1418 доўгіх дзён. Больш за 20 мільёнаў савецкіх людзей загінулі ў гэтай страшнай вайне. Усе прысутныя ўшанавалі іх памяць хвілінай маўчання.
Вучні ўспомнілі, што кожны год у Рэспубліцы Беларусь праходзяць патрыятычныя акцыі «Дзякуй за Перамогу!», «Кветкі Вялікай Перамогі», «Беларусь памятае», дабрачынныя акцыі «Ветэран жыве побач", акцыі па добраўпарадкаванні і навядзенні парадку на тэрыторыі мемарыялаў, воінскіх пахаванняў.
26 сакавіка 2020 года школе адбылося пасяджэнне
Школы Актыўнага Грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: «Мы - грамадзяне мірнай і стваральнай краіны»
(Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь)
КРОК 1 «МЫ даведваемся»
Класныя кіраўнікі азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Блок «Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь»
Блок «Акцыя « Мы - грамадзяне Беларусі! »
Блок «Дзень яднання народаў Беларусі і Расіі»
КРОК 2 «Мы разважаем»
Абмеркавалі пытанні:
- Які юрыдычны дакумент гарантуе кожнаму грамадзяніну правы і свабоды, неабходныя для стваральнай працы, годнага жыцця і гарманічнага развіцця асобы? Якія гэта правы і свабоды?
- Што згодна з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь з'яўляецца вышэйшай каштоўнасцю нашай дзяржавы?
- Чаму Канстытуцыю называюць Асноўным Законам краіны?
- Назавіце асноўныя абавязкі грамадзян Рэспублікі Беларусь. Як вы думаеце, чаму захаванне грамадзянамі сваіх абавязкаў з'яўляецца найважнейшай умовай рэалізацыі іх правоў?
- Якія абавязкі ў вас як у навучэнцаў? Дзе адлюстраваны абавязкі навучэнцаў?
- У рамках штогадовай акцыі "Мы - грамадзяне Беларусі» 14- гадовым юнакам і дзяўчатам урачыста ўручаюць пашпарты грамадзян Рэспублікі Беларусь. Хто з вас ці вашых знаёмых ўдзельнічаў у гэтай акцыі? Падзяліцеся сваімі ўражаннямі.
- Пашпарт - самы важны дакумент. На адной з першых яго старонак чытаем: «Уладальнік гэтага пашпарта знаходзіцца пад абаронай Рэспублікі Беларусь». У чым выяўляецца клопат дзяржавы пра вас, як пра сваіх грамадзян?
- Як вы лічыце, што значыць адчуваць сябе часткай сваёй краіны? Як вы разумееце: «адзін народ», «адна краіна», «адзін лёс»?
- Як можна выхаваць у сабе якасці сапраўднага грамадзяніна?
КРОК 3 «Мы дзейнічаем»
Навучэнцы пад кіраўніцтвам класных кіраўнікоў падвялі вынікі.
- Наколькі актуальная для вас тэма сённяшняй гутаркі?
Навучэнцы прыйшлі да высновы, што быць грамадзянінам - значыць ведаць правы і выконваць абавязкі, любіць сваю сям'ю, свой горад, сваіх блізкіх, берагчы прыроду, ганарыцца культурай і мовай свайго народа, працаваць на карысць сваёй сям'і, свайго горада, краіны.
«Школа Актыўнага Грамадзяніна»
27 лютага 2020 года
для вучняў 8-11 класаў
«Узброеныя сілы Рэспублікі Беларусь: на варце бяспекі і суверэнітэту »
(Дзень абаронцаў Айчыны і Узброеных сіл Рэспублікі Беларусь)
Інфармацыйны блок «Узброеныя Сілы Рэспублікі Беларусь»
Інфармацыйны блок «Беларуская армія - школа мужнасці, грамадзянскасці і патрыятызму»
Узброеныя Сілы Рэспублікі Беларусь - структурны элемент ваеннай арганізацыі дзяржавы, прызначаны для забеспячэння ваеннай бяспекі і ўзброенай абароны Рэспублікі Беларусь, яе суверэнітэту, незалежнасці і тэрытарыяльнай цэласнасці.
У мірны час Узброеныя Сілы выконваюць задачы па забеспячэнню ваеннай бяспекі і ўзброенай абароны Рэспублікі Беларусь, яе суверэнітэту, незалежнасці і тэрытарыяльнай цэласнасці сумесна з іншымі войскамі і воінскімі фарміраваннямі.
Узброеныя Сілы Беларусі складаюцца з цэнтральных органаў ваеннага ўпраўлення Узброеных Сіл (Міністэрства абароны і Генеральнага штаба), двух відаў Узброеных Сіл (Сухапутныя войскі, Ваенна-паветраныя сілы і войскі супрацьпаветранай абароны), родаў войскаў, спецыяльных войскаў, ўзбраення Узброеных Сіл, тылу Узброеных Сіл, ваенных навучальных устаноў, ваенных камісарыятаў і арганізацый Узброеных Сіл. Штогод 15 лютага адзначаецца Дзень памяці воиновинтернационалистов. З'яўляючыся ўзорам мужнасці і гонару, воіны-інтэрнацыяналісты сталі сімвалам вернасці прысязе і воінскаму абавязку. Імі ганарацца ветэраны Вялікай Айчыннай вайны, на іх раўняецца маладое пакаленне. Беларускае войска адпавядае самым сучасным патрабаванням, што прад'яўляюцца да ўзброеных сіл у цяперашніх умовах, і працэс яе ўдасканалення, будаўніцтва і развіцця працягваецца заўсёды.
Беларускае войска адпавядае самым сучасным патрабаванням, што прад'яўляюцца да ўзброеных сіл у цяперашніх умовах, і працэс яе ўдасканалення, будаўніцтва і развіцця працягваецца заўсёды.
.jpg)

«Школа Актыўнага Грамадзяніна»
23 студзеня 2020 года для вучняў 8-11 класаў
«Ганаруся сваімі славутымі землякамі»
Інфармацыйны блок «Героі Беларусі»
Інфармацыйны блок «Прэмія" За духоўнае адраджэнне »
Свет трымаецца на чалавеку. І кожная дзяржава - гэта, перш за ўсё,супольнасць людзей, грамадзян, якія сваімі талентамі, справамі, сваёй прафесійнай і грамадскай дзейнасцю рухаюць краіну наперад.
Дзяржава з удзячнасцю ацэньвае іх уклад. Адной з найбольш ганаровых формаў прызнання заслуг чалавека перад краінай з'яўляюцца дзяржаўныя ўзнагароды. У Рэспубліцы Беларусь устаноўлены наступныя дзяржаўныя ўзнагароды: ордэны Рэспублікі Беларусь; медалі Рэспублікі Беларусь; ганаровыя званні Рэспублікі Беларусь. Найвышэйшай узнагародай у нашай краіне з'яўляецца званне «Герой Беларусі». Яна даецца за выключныя заслугі перад дзяржавай і грамадствам. Асобам, удастоеным гэтага звання, ўручаецца медаль «Герой Беларусі».
У цяперашні час звання «Герой Беларусі" ўдастоены 11 грамадзян Рэспублікі Беларусь.
Па выніках 2019 года прысуджаны пяць прэмій «За духоўнае адраджэнне ». Імі адзначаны працоўныя калектывы і прадстаўнікі рэлігійных аб'яднанняў за актыўную дзейнасць у гуманітарнай сферы.
Па словах кіраўніка дзяржавы, уручэнне прэміі «За духоўнае адраджэнне» - гэта выдатная традыцыя, якая надае калядным святам асаблівы сэнс.


19 снежня 2019 года
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: “Традыцыі маёй страны”, “Бяспечныя і адказныя паводзіны – наш усвядомлены выбар”
Вядучыя азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Захаванне ўнікальных прыродных аб'ектаў
Захаванне старажытных беларускіх абрадаў
Аднаўленне гісторыка-культурнай спадчыны
Захаванне і развіццё прамысловых гігантаў
Высокія тэхналогіі - традыцыйны прыярытэт
Парадак на роднай зямлі - брэнд Беларусі
Пасланне Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь да беларускага народа і
нацыянальнаму сходу
Усебеларускі народны сход
Урачыстасці на плошчы Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь
Урачыстасці з нагоды Дня Незалежнасці Рэспублікі Беларусь
Дзень Перамогі - Беларусь памятае
Дзень беларускага пісьменства
Уручэнне прэміі «За духоўнае адраджэнне»
Купалле «Александрыя збірае сяброў»
«Славянскі базар»
Навагодні баль для моладзі
Рэспубліканскі баль выпускнікоў
Ушанаванне працаўнікоў вёскі і свята ўраджаю
Калядны турнір аматараў хакея і «Залатая шайба»
Разам - за здаровы лад жыцця
Падтрымка мацярынства і дзяцінства
Акцыя «Нашы дзеці»
Падтрымка таленавітай моладзі
Міжнацыянальнае і міжканфесійная згода
Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі абмеркавалі інфармацыю і актуальнасць тэмы, падвялі вынік мерапрыемства.

28 лістапада 2019 года
ў межах праекта "ШАГ:Школа Актыўнага Грамадзяніна" з вучнямі 8-11 класаў прайшла інфармацыйная гадзіна на тэму "Незалежная і квітнеючая Беларусь. Мы зрабілі гэта разам". На мерапрыемстве прысутнічала дырэктар школы Арціховіч Наталля Мікалаеўна.


Паглядзець інфармацыю ад Нацыянальнага інстытута адукацыі можна па гэтай спасылцы: https://www.adu.by/ru/homepage/novosti/3150-informatsionno-obrazovatelnyj-proekt-shag-shkola-aktivnogo-grazhdanina-dlya-uchashchikhsya-viii-xi-klassov-uchrezhdenij-obshchego-srednego-obrazovaniya-2.html
24 кастрычніка 2019 года ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: «Я - будучы выбаршчык»
Інфармацыйны блок «Выбары дэпутатаў Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання"
Выбары - гэта адзін з важных аспектаў у жыцці кожнага грамадзяніна. Прыйшоўшы на выбарчы ўчастак, мы не толькі выконваем свой грамадзянскі абавязак, але і вызначаем, якім будзе заўтрашні дзень роднай краіны. Удзел у выбарах - паказчык грамадзянскай сталасці і самастойнасці.
У адпаведнасці з арт. 38 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права свабодна выбiраць i быць выбранымi ў дзяржаўныя органы на аснове ўсеагульнага, роўнага, прамога або ўскоснага выбарчага права пры тайным галасаванні. Права выбiраць маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, якія дасягнулі 18 гадоў (арт. 64 Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь).
17 лістапада 2019 году адбудуцца выбары дэпутатаў Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь сёмага склікання.
Парламент - Нацыянальны сход Рэспублікі Беларусь з'яўляецца прадстаўнічым і заканадаўчым органам краіны. Асноўная яго мэта з дапамогай заканадаўства зацвердзіць правы і свабоды кожнага грамадзяніна, забяспечыць грамадзянскую згоду, прынцыпы прававой дзяржавы. Асноўная функцыя Парламента заканадаўчая. Дэпутаты распрацоўваюць, абмяркоўваюць і прымаюць законы і іншыя нарматыўныя прававыя акты. Законы, якія прымаюцца Парламентам, рэгулююць усе грамадскія адносіны ў краіне і на міжнароднай арэне. Яны накіраваны на абарону інтарэсаў дзяржавы, забеспячэнне дабрабыту людзей, на рашэнне праблем, якія стаяць перад грамадствам. Парламент з'яўляецца выразнікам інтарэсаў і волі народа.
У сілу закона выбары з'яўляюцца свабоднымі і праводзяцца на аснове ўсеагульнага, роўнага і прамога выбарчага права пры тайным галасаванні.
Інфармацыйны блок «Маладзёжны парламентарызм»
У мэтах пашырэння магчымасцей для ўдзелу моладзі ў грамадскім жыцці краіны ў Рэспубліцы Беларусь ўведзена практыка ўзаемадзеяння органаў дзяржаўнага кіравання, дзяржаўных арганізацый, дзіцячых і маладзёжных грамадскіх аб'яднанняў у выглядзе дзіцяча-маладзёжнага парламентарызму.
Першым прыкладам маладзёжнага парламентарызму ў Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца Маладзёжная палата пры Мінскім гарадскім Савеце дэпутатаў, створаная ў 2007 годзе рашэннем Прэзідыума Мінскага гарадскога Савета дэпутатаў з мэтай выяўлення лідэраў маладзёжнага руху, прадастаўлення моладзі магчымасці ўдзелу ў распрацоўцы і рэалізацыі гарадскіх праграм.
Больш за два гады ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі функцыянуе Рэспубліканскі каардынацыйны савет маладзёжных парламентаў (РКСМП), у склад якога ўваходзіць 21 чалавек - лідэры дзіцяча-маладзёжных парламентаў шасці абласцей і горада Мінска.
У сваёй працы РКСМП актыўна выкарыстоўвае такія формы і метады работы, як адкрытыя дыялогі, сустрэчы, круглыя сталы, педагагічныя і псіхалагічныя гульні і тэсты, калектыўныя справы па розных напрамках.
На пасяджэнне была запрошана дырэктар школы, старшыня участковай выбарчай камісіі Н.М.Арціховіч.

____________________________________________________________
26 верасня 2019 года
ў школе адбылося пасяджэнне Школы Актыўнага Грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: «Беларусь - краіна міру, дружбы і добрасуседства»
Блок «Мір, дружба, адзінства і згода - праўдзівыя каштоўнасці чалавецтва»
Блок «Беларусь - краіна яркіх спартыўных перамог» (вынікі II Еўрапейскіх гульняў і лёгкаатлетычнага матчу Еўропа - ЗША)
Блок «Перапіс насельніцтва: погляд на сучаснасць - крок у будучыню!"
Блок «Прафсаюзнаму руху Беларусі - 115 гадоў»
Інфармацыйны блок «Мір, дружба, адзінства і згода - праўдзівыя каштоўнасці чалавецтва»
У 1981 годзе на 36-й сесіі Генеральнай Асамблеі ААН быў заснаваны Міжнародны дзень міру. Усім краінам было прапанавана ўстрымлівацца ад правядзення ваенных дзеянняў у гэты дзень.
Ва Узброеных Сілах Рэспублікі Беларусь створана і функцыянуе міратворчае падраздзяленне. Вайскоўцы-міратворцы пастаянна ўдасканальваюць сваё прафесійнае майстэрства і гатовыя да ўдзелу ў адказнай справе па падтрыманні міжнароднага міру і бяспекі.
Інфармацыйны блок «Беларусь - краіна яркіх спартыўных перамог» (вынікі II Еўрапейскіх гульняў і лёгкаатлетычнага матчу Еўропа - ЗША)
З 21 па 30 чэрвеня 2019 года Мінск прымаў ІІ Еўрапейскія гульні.
Прыклад Беларусі наглядна дэманструе, што маштабны міжнароднае свята можна арганізаваць не толькі для спартсменаў і балельшчыкаў, але і для ўсёй краіны.
У інтарэсах замежных удзельнікаў і балельшчыкаў быў уведзены бязвізавы парадак уезду ў Рэспубліку Беларусь, выезду з Рэспублікі Беларусь праз усе пункты пропуску (наземныя і паветраныя).
II Еўрапейскія гульні падалі Беларусі магчымасць паказаць сваю ўнікальнасць, культуру і традыцыі. Спаборніцтвы ІІ Еўрапейскіх гульняў праведзены ў 15 відах спорту (у 23 дысцыплінах), восем з якіх сталі кваліфікацыйнымі да XXXII летніх Алімпійскіх гульняў у г. Токіо ў 2020 годзе. Спаборніцтвы па боксе і дзюдо прайшлі ў рангу чэмпіянату Еўропы.
У спаборніцтвах прынялі ўдзел 3 666 спартсменаў з 50 краін Еўропы. Усяго разыграна 200 камплектаў узнагарод. За час правядзення Гульняў не здарылася ніводнага допінгавага скандалу.
Усяго медалі II Еўрапейскіх гульняў заваявалі атлеты 43 краін, чэмпіёнамі сталі прадстаўнікі 34 дзяржаў. Пераможцам у камандным медальным заліку (як і на I Еўрапейскіх гульнях) стала зборная Расіі.
Зборная Беларусі заняла 2-е месца ў неафіцыйным камандным заліку, заваяваўшы 69 медалёў (24 - залатых, 16 - срэбных, 29 - бронзавых).
II Еўрапейскія гульні сталі святам не толькі ў сталіцы, але і ва ўсіх рэгіёнах Беларусі. У Мінску і кожным абласным цэнтры, а таксама ў Маладзечне і Бабруйску працавалі фан-зоны, куды можна было прыйсці ўсёй сям'ёй паглядзець спаборніцтвы II Еўрапейскіх гульняў і проста адпачыць. Святочная атмасфера панавала па ўсёй краіне.
30 чэрвеня адбылася маляўнічая цырымонія закрыцця Гульняў, на якой, як пісалі журналісты, «гледачы адчулі рытмы Беларусі сучаснай».
Інфармацыйны блок «Перапіс насельніцтва: погляд на сучаснасць - крок у будучыню!"
У Беларусі 4 па 30 кастрычніка 2019 года пройдзе перапіс насельніцтва пад лозунгам «Погляд на сучаснасць - крок у будучыню» (папярэднія - 1999 і 2009 гг.).
Дадзеныя аб насельніцтве будуць прааналізаваныя як у цэлым па краіне, так і па кожным населеным пункце паасобку. У адпаведнасці з вынікамі будуць будавацца ўсе прагнозы развіцця Беларусі, не толькі сацыяльна-эканамічны, але і дэмаграфічны, а значыць, будзе вырашацца, колькі і дзе будзе пабудавана новых школ, дзіцячых садкоў, бальніц, дзе адбудуцца новыя маршруты транспарту і інш.
Перапісу незалежна ад узросту падлягаюць усе грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна або часова пражываюць (знаходзяцца) у краіне, нават часова пакінулі тэрыторыю Беларусі (на тэрмін не больш за 1 год).
Пры гэтым ніякіх дакументаў рэспандэнт (апытваны) прад'яўляць не павінен, уся інфармацыя запісваецца з яго слоў.
У адрозненне ад папярэдніх перапісаў, працэс збору і апрацоўкі атрыманых дадзеных будзе аўтаматызаваны: вусны апытанне будзе праводзіцца перапісчыкамі з выкарыстаннем планшэтных кампутараў, што дасць магчымасць паскорыць працэс уводу дадзеных, забяспечыць высокую якасць запаўнення перапісных лістоў, зэканоміць сродкі і рэсурсы. Па заканчэнні кампаніі планшэты плануюць перадаць у Міністэрства аховы здароўя для забеспячэння работы ўрачоў хуткай дапамогі. Аднак пры жаданні інфармацыю можна ўнесці на папяровы носьбіт.
Блок «Прафсаюзнаму руху Беларусі - 115 гадоў»
115 гадоў - адрэзак гісторыі, які ўвасобіў цэлую эпоху - ад стварэння невялікіх прафсаюзных арганізацый, якія дзейнічалі разрознена, да фарміравання Федэрацыі прафсаюзаў Беларусі. За гэты час шмат што змянілася ў дзейнасці прафсаюзаў. Нязменным засталося адно - абарона правоў і інтарэсаў работнікаў.
Прафсаюзы заўсёды вырашалі задачы, прадыктаваныя жыццём. Ліквідацыя непісьменнасці, арганізацыя сацспаборніцтва, мабілізацыя працоўных тылу ў ваеннае ліхалецце, аднаўленне разбуранага падчас Вялікай Айчыннай вайны народнай гаспадаркі - гэта толькі малая крыха слаўных прафсаюзных спраў.
Сёння Федэрацыя прафсаюзаў Беларусі беражліва захоўвае і ўмацоўвае прафсаюзныя традыцыі, з'яўляецца рэальнай сілай, здольнай адстойваць інтарэсы працоўных.
На мерапрыемства была запрошана дырэктар школы Н.М.Арціховіч


_________________________________________________________
23 мая 2019 года
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: «Беларусь спартыўная”
КРОК 1. «МЫ даведваемся»
Вядучыя азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Блок «Спорт - візітная картка Беларусі»;
Блок «Еўрапейскія гульні: спорт аб'ядноўвае кантынент»;
Блок «Беларусь сустракае II Еўрапейскія гульні».
КРОК 2. «Мы разважалі»
Вучні гаварылі аб тым, што сучасная Беларусь займае дастойнае месца ў сусветнай спартыўнай супольнасці. Краіна ўваходзіць у дваццатку мацнейшых дзяржаў свету, якія прымаюць удзел у Алімпійскіх гульнях.
Навучэнцы дзяліліся сваімі думкамі аб тым, якія віды спорту найбольш папулярныя ў нашай краіне; што сведчыць аб тым, што спорт стаў «візітнай карткай» нашай краіны на сусветнай арэне; называлі імёны беларускіх спартсменаў, якія праславілі Рэспубліку Беларусь сваімі дасягненнямі.
Разважалі аб тым, у чым заключаецца асаблівасць і значнасць Еўрапейскіх гульняў, чаму менавіта Мінск быў абраны для правядзення II Еўрапейскіх гульняў, з якой мэтай распрацавана «Карта госця Мінска»? Называлі асноўныя элементы сімволікі II Еўрапейскіх гульняў. Расшыфроўвалі лагатып II Еўрапейскіх гульняў. Дзяліліся думкамі аб тым, якія патрабаванні прад'яўляюцца да тых, хто хоча стаць валанцёрам падчас правядзення II Еўрапейскіх гульняў?
КРОК 3. «Мы дзейнічаем» Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.
На мерапрыемстве прысутнічала дырэктар школы – Наталля Мікалаеўна Арціховіч.
________________________________________________________________________
25 красавіка 2019 года
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: «Беларусь памятае»
КРОК 1. "Мы даведваемся"
Вядучыя пазнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Блок «Дзень Перамогі»
Блок “75-годдзе вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў”
Блок “Паклонімся вялікім тым гадам”
Блок “Будучыню будаваць маладым”
КРОК 2. «Мы разважалі»
Гаварылі аб тым, што Дзень Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне 1941-1945 гадоў у Беларусі - дзяржаўнае свята. Для беларусаў гэта свяшчэннае свята, даніна памяці, глыбокай павагі і ўдзячнасці савецкім воінам, працаўнікам тылу, партызанам і падпольшчыкам - усім, хто набліжаў Перамогу.
Засяродзілі ўвагу на тым, што ў 2019 годзе Беларусь адзначае 75-годдзе вызвалення ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў.Валанцёры ГА «БРСМ» з 9 красавіка па 3 ліпеня 2019 гады праводзяць дабрачынную акцыю па аказанні адраснай дапамогі ветэранам Вялікай Айчыннай вайны.
Навучэнцы дзяліліся сваімі думкамі аб тым, што 19 красавіка прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка звярнуўся са штогадовым пасланнем да беларускага народа і Нацыянальнага сходу, падчас якога звярнуў асаблівую ўвагу на тое, што ў краіне вырасла новае пакаленне людзей - незалежных і самастойных. На думку кіраўніка дзяржавы, вялікая роля належыць Беларускаму Рэспубліканскаму саюзу моладзі
КРОК 3. «Мы дзейнічаем»
Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.

___________________________________
21 сакавіка 2019 года
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: «Канстытуцыя - Асноўны закон Рэспублікі Беларусь»
(да 25-годдзя Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь)
КРОК 1. «МЫ даведваемся»
Вядучыя пазнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Блок “Канстытуцыя - прававая аснова беларускай дзяржавы»
Блок “Урачыстая цырымонія ўручэння пашпартоў ў Палацы Незалежнасці”
КРОК 2. «Мы разважалі»
Вучні гаварылі аб тым, што прынцыповым становішчам Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь з'яўляецца прызнанне ў ёй роўнасці ўсіх грамадзян перад законам і права кожнага на роўную абарону сваіх правоў і законных інтарэсаў.
Навучэнцы дзяліліся сваімі думкамі аб тым, што сімвалізуе падзея атрымання пашпарта. Разважалі пра словы прэзідэнта, што, атрымаўшы пашпарт, яны ўжо будуць самі прымаць важныя рашэнні ў гісторыі Беларусі, стаяць на варце дзяржаўных інтарэсаў, ствараць будучыню краіны, думаць аб яе дабрабыце, аб тым, што пакінуць сваім дзецям. А значыць, зробяць ўсё магчымае, каб захаваць нашы духоўныя каштоўнасці, культурны здабытак і самае галоўнае - мір на сваёй зямлі.
КРОК 3. «Мы дзейнічаем»
Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.
На мерапрыемстве прысутнічала дырэктар школы – Наталля Мікалаеўна Арціховіч.

___________________________________________________________________
28 лютага 2019 года
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: «Ганаровае званне - салдат Беларусі»
КРОК 1. «Мы даведваемся»
Вядучыя азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
Блок «Узброеныя Сілы Рэспублікі Беларусь»
Блок «Афганістан: незабытая вайна (30 гадоў вываду войскаў з Афганістана)»
Блок «Падрыхтоўка кваліфікаваных ваенных кадраў»
КРОК 2. «Мы разважаем»
Навучэнцы дзяліліся сваімі думкамі аб сутнасці забеспячэння ваеннай бяспекі Рэспублікі Беларусь у сучасных умовах, засяродзілі ўвагу на тое, што беларускае войска адпавядае самым сучасным патрабаванням, якія прад'яўляюцца да Узброеных Сіл, і працэс яе ўдасканалення працягваецца заўсёды.
Гаварылі аб тым, што воіны-інтэрнацыяналісты сталі сімвалам вернасці прысязе і воінскаму абавязку, з'яўляючыся ўзорам мужнасці і гонару. Наогул, сёння вялікае значэнне ў Рэспубліцы Беларусь надаецца падрыхтоўцы кваліфікаваных ваенных кадраў.
КРОК 3. «Мы дзейнічаем»
Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.


__________________________________________________________________________

24 студзеня 2019 года ў школе адбылося пасяджэнне
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 9-11 класаў
Тэма: "БЕЛАРУСЬ СЁННЯ: ЗАХОЎВАЮЧЫ І ПРЫМНАЖАЮЧЫ ДОБРЫЯ ТРАДЫЦЫІ"
КРОК 1. «МЫ даведваемся»
Вядучыя пазнаёмілі прысутных са зместам інфармацыйных блокаў:
«Рэспубліканскі навагодні баль для моладзі ў Палацы Незалежнасці»;
«XV Калядны міжнародны турнір аматараў хакея на прыз Прэзідэнта Рэспублікі Беларусі»;
«XXIII рэспубліканскія спаборніцтвы сярод дзяцей і падлеткаў "Залатая шайба "»;
«Гульцы НХЛ правялі майстар-клас для ўдзельнікаў " Залатая шайба ".
КРОК 2. «Мы разважаем»
Вучні дзяліліся сваімі думкамі аб адраджэнні ў Беларусі традыцыі правядзення свецкіх баляў на высокім узроўні. Гаварылі пра тое, якое значэнне для Беларусі мае правядзенне Каляднага міжнароднага турніру, турніру «Залатая шайба». Вызначалі, якімі сакрэтамі майстэрства падзяліліся знакамітыя гульцы НХЛ з юнымі хакеістамі і, наогул, якімі якасцямі павінны валодаць хакеісты.
КРОК 3. «Мы дзейнічаем».
Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.
На мерапрыемстве прысутнічаў старшыня Грэскага сельскага выканаўчага камітэта Русаковіч Л.М..
__________________________________________________________

20 снежня 2018 года ў школе адбылося пасяджэнне
Школы актыўнага грамадзяніна для вучняў 8-11 класаў.
Тэма: «Будучыня Беларусі - гэта мы!» «Беларусь. Сацыяльна-эканамічныя і грамадска-палітычныя падзеі снежня»
КРОК 1. «МЫ даведваемся»
Класныя кіраўнікі азнаёмілі навучэнцаў са зместам інфармацыйных блокаў:
1. Дабрачынная акцыя «Нашы дзеці» пад патранатам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь
2. Дзіцячае "Еўрабачанне 2018". Сустрэча Прэзідэнта Беларусі з удзельнікамі дзіцячага "Еўрабачання"
3. Рэспубліканскі семінар аб павышэнні эфектыўнасці будаўнічага комплексу Беларусі
КРОК 2. «Мы разважалі»Навучэнцы разважалі над тэмай «Будучыня Беларусі - гэта мы!», гаварылі пра тое, які ўклад кожны грамадзянін можа і павінен унесці ў развіццё і росквіт дзяржавы.Дзяліліся думкамі аб міжнародным дзіцячым конкурсе песні «Еўрабачанне 2018», які прайшоў 25 лістапада 2018 гадоў ў сталіцы Беларусі.Абмеркавалі ўдзел арганізацый рэспублікі ў Дабрачыннай акцыі «Нашы дзеці». Адзначылі, што навучэнцы школы таксама прынялі ўдзел у акцыі.
КРОК 3. «Мы дзейнічаем» Класныя кіраўнікі разам з навучэнцамі падвялі вынік, абмеркавалі актуальнасць тэмы.
_________________________________
Тема единого дня информирования 22 ноября 2018 года: «Беларусь. Социально-экономические и общественно-политические события ноября».
С методическими рекомендациями по проведению единого дня информирования для учащихся учреждений образования можно ознакомиться здесь.
_____________________________________________________
Тема единого дня информирования 20 декабря 2018 года: «Будущее Беларуси – это мы!»
С методическими рекомендациями по проведению единого дня информирования для учащихся учреждений образования можно ознакомиться здесь.
Мультимедийную презентацию «Беларусь. Социально-экономические и общественно-политические события декабря», подготовленную Национальным институтом образования, можно скачать здесь.
Приложение БелТА размещено здесь.