У 2019/2020 навучальным годзе ў Грэскай сярэдняй школе адкрыта профільная група педагагічнай накіраванасці ў Х класе і прадоўжана работа ХІ "А" профільнага класа педагагічнай накіраванасці.
_________________
Віншуем!
У рэспубліцы падведзены вынікі паступлення ва ўстановы вышэйшай адукацыі. У ліку студэнтаў - 11 выпускнікоў профільнага класа педагагічнай накіраванасці нашай школы, 6 з іх вырашылі звязаць сваю будучыню з педагагічнай дзейнасцю.
2018/2019 навучальны год
20 сакавіка 2019 года
20 сакавіка 2019 года цэнтрам развіцця педагагічнай адукацыі БДПУ была арганізавана сустрэча навучэнцаў профільных класаў педагагічнай накіраванасці з рэктарам БДПУ, доктарам педагагічных навук, прафесарам Аляксандрам Іванавічам Жуком.
У «Адкрытай размове з рэктарам» прынялі ўдзел больш за 30 адзінаццацікласнікаў з усёй Беларусі, якія даслалі найбольш цікавыя пытанні. У Аляксандра Іванавіча цікавіліся ўмовамі паступлення, навучаннем ў вядучай педагагічнай ВНУ краіны, пыталіся пра cтудэнцкае жыццё. Рэктару былі зададзены і пытанні асабістага характару: напрыклад, як ён прыйшоў у педагогіку.
Сярод удзельнікаў “Адкрытай размовы з рэктарам” была вучаніца 11 “А” профільнага класа педагагічнай накіраванасці нашай школы Бікмаева Дар’я, якая задала Аляксандру Іванавічу наступнае пытанне: “Якія асаблівасці паступлення выпускнікоў педагагічных класаў на педагагічныя спецыяльнасці ў 2019 годзе?”
Відэа сустрэчы"Адкрытая сустрэча з рэктарам" размешчана на YouTube-канале БДПУ
7 сакавіка 2019 года
7 сакавіка ў школе прайшоў дзень самакіравання. Вучні 10 "А" і 11 "А" класаў педагагічнай накіраванасці выступілі ў якасці дублёраў настаўнікаў-прадметнікаў і настаўнікаў пачатковых класаў. Да правядзення ўрокаў вялася папярэдняя карпатлівая падрыхтоўка: быў вызначаны склад "адміністрацыі", якая размеркавала вучэбную нагрузку паміж настаўнікамі-дублёрамі, настаўнікі правялі кансультацыі для дублёраў, былі ўнесены неабходныя карэктывы ў расклад вучэбных заняткаў. Дзень самакіравання прайшоў арганізавана, прынёс шмат пазітыўных эмоцый і настаўнікам, і настаўнікам-дублёрам, і , што самае галоўнае, вучням. Вучні педагагічных класаў змаглі пераканацца ў правільнасці ці памылковасці свайго прафесійнага выбару.
23 лютага 2019 года
23 лютага вучні 10 "А", 11 "А" педагагічных класаў прынялі ўдзел у інтэрактыўнай гульні па псіхалогіі "Пазнай самога сябе". На гульню былі запрошаны таксама вучні 9 класа, якія ўдзельнічаюць у эксперыментальным праекце "Апрабацыя мадэлі дапрофільнай педагагічнай падрыхтоўкі на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі". У час гульні вучні змаглі не толькі больш даведацца аб здольнасцях чаоавека, але і раскрыць у сабе многа цікавага, праявіўшы крэатыўнасць і знаходлівасці. Асаблівы інтарэс у вучняў выклікала пантаміма, "Lego-тэхналогія" і асацыятыўнае маляванне. За кожнае выкананае заданне вучні атрымоўвалі салодкія прызы і падарункі. Добры, пазітыўны настрой панаваў на працягу ўсёй гульні. Гульню падрыхтавала і правяла Раўтовіч Таццяна Іванаўна, настаўнік матэматыкі і інфарматыкі.
21 сентября 2018 года
Команда «Будущие педагоги» государственного учреждения образования «Греская средняя школа» приняла участие в интернет-игре "Один день мира: НАШИ права на развитие в мире Целей Устойчивого Развития"
Нашей командой было выбрано задание №2: Присоединяйтесь к нашему празднованию 70-летия Всеобщей декларации прав человека: расскажите всему миру, что для вас является по-настоящему важным в обеспечении прав человека в постоянно меняющемся мире устойчивого развития. Почему именно это задание? Мы считаем, что качественное образование является приоритетной для нас целью преобразования мира в области устойчивого развития, так как мы являемся учащимися педагогического класса и собираемся быть педагогами.
Обсуждение и изучение источников
Выполняя задание мы изучили Всеобщую декларацию прав человека и выбрали статью №26. Наша школа является белорусскоязычной, поэтому для нас выполнять задание на родном языке было привычно и приятно. Нашей командой было принято решение прочитать статью не только для записи видео, но и для учащихся начальных классов с которыми мы проводим педагогические пробы.
Видеоролик, который у нас получился мы разместили на сайте нашей школы и загрузили на сайт ООН.
Это видео мы разместим на своих страницах в социальных сетях и надеемся на активную положительную реакцию.
Кроме того, этот видео ролик и знания полученные во время игры мы решили использовать для создания буклета «Реализация права на образование в мире Целей Устойчивого Развития в Греской средней школе». Мы надеемся, что буклет будет интересен участникам образовательного процесса не только нашей школы. Его можно будет использовать во время проведения недели правовых знаний, подготовке родительских собраний и иных воспитательных мероприятий. Мы предполагаем, что знакомство с материалами буклета будет способствовать повышению интереса к педагогическим классам нашей школы и педагогической профессии в целом.
_______________________________________________________
2017/2018 навучальны год
ВІНШУЕМ!
У рэспубліцы падведзены вынікі паступлення ва ўстановы вышэйшай адукацыі. У ліку студэнтаў - 8 выпускнікоў профільнай групы педагагічнай накіраванасці нашай школы, 6 з іх вырашылі звязаць сваю будучыню з педагагічнай дзейнасцю: Каляда Валерыя - Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка, факультэт пачатковай адукацыі, Крупіца Алена - Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка, факультэт пачатковай адукацыі, Рахінская Валерыя - Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка, факультэт дашкольнай адукацыі, Сыцько Вольга - Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка, факультэт дашкольнай адукацыі, Чыжык Ягор - Беларускі нацыянальны тэхнічны ўніверсітэт, інжынерна-педагагічны факультэт, спецыяльнасць "Прафесійнае навучанне (інфарматыка)", Шуст Жанна - Баранавіцкі дзяржаўны ўніверсітэт, факультэт педагогікі і псіхалогіі, спецыяльнасць "Пачатковая адукацыя". Шчыра віншуем будучых студэнтаў і жадаем поспехаў у вучобе!
____________________________________
У межах Дэкады студэнцкай навукі ў Беларускім дзяржаўным педгагічным універсітэце імя Максіма Танка прайшоў фарсайт-форум "Будучыя педагогі - аб тэхналогіях падрыхтоўкі паспяховага педагога". Фарсайт-форум стаў пляцоўкай, на якой навучэнцы педагагічных класаў школ-лабараторый вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі прадставілі сваё бачанне найбольш эфектыўных тэхналогій падрыхтоўкі педагога для школы будучыні. Падчас форуму старшакласнікі абгрунтоўвалі магчымыя, верагодныя і пажаданыя падзеі і змены ў галіне тэхналогій прафесійнай падрыхтоўкі педагогаў з розных суб'ектных пазіцый: навучэнца педагагічнага класа, студэнта педагагічнай спецыяльнасці, маладога спецыяліста, які працуе ў сферы адукацыі. Фарсайт-ідэю
"Індывідуалізацыя і вырыятыўнасць навучання праз інфармацыйна-камунікатыўныя тэхналогіі - асноўныя трэнды ў падрыхтоўцы педагогаў будучыні", распрацаваную камандай навучэнцаў педагагічных класаў нашай школы, прадставіла вучаніца ХІ класа Рахінская Валерыя.
Арганізатарам Фарсайт-форуму «Будучыя педагогі - аб тэхналогіях падрыхтоўкі паспяховага педагога» выступіў цэнтр развіцця педагагічнай адукацыі БДПУ.
________________________________________________________________
Навучэнцы Х і ХІ педагагічных класаў нашай школы 28 сакавіка прынялі ўдзел у мерапрыемстве "Студэнт на адзін дзень у БДПУ". Ініяцыіраваў дадзены праект Цэнтр развіцця педагагічнай адукацыі БГПУ імя Максіма Танка.
Нашы педкласаўцы пабывалі ў ролі студэнтаў на факультэце пачатковага навучання, у Інстытуце інклюзіўнага навучання, на факультэце дашкольнай адукацыі. Там былі наладжаны сустрэчы з кіраўніцтвам факультэтаў і інстытута, са студэнцкім актывам. Навучэнцы змаглі бліжэй пазнаёміцца з буднямі студэнцкага жыцця: наведалі лекцыі, практычныя заняткі, пабывалі ў музеях, лабараторыях, спартыўных залах. Суправаджалі іх студэнты, які яшчэ нядаўна самі былі педкласаўцамі.
Навучэнцы адзначылі, што ўдзел у праекце "Студэнт на адзін дзень у БДПУ" аказаўся вельмі карысным, таму што многія змаглі пераканацца ў правільнасці сваіх прафесійных намераў, хтосьці зразумеў, што студэнтам педуніверсітэта быць складана і адказна, што ў педагогіцы не павінна быць выпадковых людзей, а камусьці было цікава знаходзіцца ў новым для сябе асяроддзі.
Эссе-отзыв
Учащаяся 11 класса
(профильная группа педагогической направленности)
ГУО «Греская средняя школа»
Рахинская Валерия
28 марта я в очередной раз убедилась в мудрости народной мысли «Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать».
Учащиеся 10-11 педагогических классов нашей школы приняли участие в проекте «Студент на один день в БГПУ». Нам было предложено прожить один день жизнью студента факультета начального образования, Института инклюзивного образования или факультета дошкольного образования. Так как я мечтаю работать с маленькими детьми, то, конечно, решила побыть «студентом на один день в БГПУ» на факультете дошкольного образования.
Это было СУПЕР! Я – студентка ведущего педагогического университета страны! Вернее - в роли студентки.
Мне очень хочется рассказать всем об этом дне, когда мы, учащиеся обычной сельской школы, окунулись в студенческую жизнь и заглянули за кулисы педагогической деятельности.
Нам удалось посетить учебные занятия по ритмике, на которых было предложено освоить элементы танцев для детей разного дошкольного возраста вместе с первокурсниками. Мы побывали на занятиях по методике физического воспитания детей дошкольного возраста, где студенты 106 группы вместе с преподавателем подробно рассказывали о нюансах проведения физкультурно-оздоровительных занятий в разных возрастных группах. Посетили практикум по декоративно-прикладному искусству, где мы смогли узнать секреты и возможности такой техники, как роспись по стеклу, а также свои первые работы взять с собой. Студенты 2 курса Ольга и Алексей рассказали о работе волонтерского клуба «Доброе сердце», о деятельности студенческой научно-исследовательской лаборатории ФДО «Ребенок в современном обществе: воспитание, обучение, развитие», о различных кружках и о команде КВН «Мысли вслух». Мы посетили музей ФДО, нам был предложен ознакомительный инфотур по факультету с посещением образовательного центра «Ласка» для детей дошкольного возраста и посещение выставки творческих работ студентов первого курса. Нам довелось встретиться с победительницей конкурса грации и артистического мастерства «Мисс БГПУ». Нашим гидом была студентка первого курса, окончившая педагогический класс, что позволило ощущать себя еще более комфортно и уютно. Наша группа встретилась с представителями студенческого актива факультета, студентами-выпускниками классов педагогической направленности. Большой радостью для нас была встреча с выпускницей педагогического класса нашей школы Евгенией Лосик, а теперь уже Евгенией Игоревной Лосик-Воронецкой, которая является преподавателем на факультете дошкольного образования. В ходе мероприятия мы получили исчерпывающую информацию о поступлении, обучении, условиях заселения в общежития БГПУ. Нельзя не упомянуть о сердечном и теплом гостеприимстве – знакомство начиналось в формате «деловой завтрак», нам были вручены небольшие презенты из рук самого декана факультета Ольги Николаевны Анцыпирович.
После такого мероприятия осталось приятное послевкусие, мне хочется назвать это так, и уверенность в том, что я выбрала правильный факультет!
______________________________________________________
Каманда навучэнцаў 10 "А" профільнага класа педагагічнай накіраванасці "Будучыя педагогі" стала фіналістам інтэрнэт-гульні "Адзін дзень міру: павага, бяспека і годнасць для ўсіх", усяго ў гульні прынялі удзел каманды з 82 устаноў адукацыі нашай рэспублікі. Арганізатарамі гульні з'яўляюцца Асацыяцыя "Адукацыя для ўстойлівага развіцця" і Каардынацыйны цэнтр "Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця" БДПУ пры падтрымцы Міжнароднай ініцыятывы Хартыя зямлі.
14 лістапада прадстаўнікі каманды "Будучыя педагогі" (Лешчанка Валерыя, Салтавец Стэфан, Санкевіч Паліна) і класны кіраўнік 10 "А" класа Раўтовіч Т.І. прынялі ўдзел у майстар-класе інтэрнэт-гульні ў БДПУ. Быў прадстаўлены вопыт каманды "Будучыя педагогі" па рэалізыцыі сацыяльна значымых ініцыятыў у межах устойлівага развіцця. Навучэнцы нашай школы расказалі пра свае справы: экалагічны дэсант, клопат аб састарэлых людзях, увага і дапамога малодшым школьнікам, умацаванне школьных традыцый і сувязі пакаленняў, уклад у справу захавання міру, уключэнне ў агульную справу ўсіх навучэнцаў школы (правядзенне песенных перапынкаў).
Прайшлі заняткі праектнай майстэрні "Устойлівае развіццё ў нашых дзееннях". Удзельнікі майстар-класа працавалі ў творчых групах. Прайшла прэзентацыя створаных у ходзе майстар-класа маладзёжных ініцыятыў.
Былі падведзены вынікі інтэрнэт-гульні "Адзін дзень міру: павага, бяспека і годнасць для ўсіх". Ініцыятыва каманды нашай школы "Будучыя педагогі"прызнана лепшай у секцыі "Устойлівая школа", а таксама каманда "Будучыя педагогі" ўзнагароджана Дыпломам пераможцы інтэрнэт-гульні "Адзін дзень міру: павага, бяспека і годнасць для ўсіх".
∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗
3 лістапада 2017 года ў БДПУ адбылася II Рэспубліканская канферэнцыя «Педагагічныя класы: вопыт і перспектывы". У рабоце канферэнцыі прыняла ўдзел дэлегацыя нашай школы: дырэктар Арціховіч Н.М., настаўнік факультатыўных заняткаў "Уводзіны ў педагагічную прафесію" Долбік Н.І., класны кіраўік 10 "А" класа педагагічнай накіраванасці Раўтовіч Т.І., навучэнцы педагагічных класаў Каляда В., Чыжык Я., Бікмаева Д., Салтавец С., Санкевіч П.
Перад пачаткам канферэнцыі была арганізавана экспазіцыя дасягненняў педагагічных класаў школ-лабараторый вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннага педагагічнага адукацыі «Педагагічныя класы - 2017/2018». Навучэнцы педагагічных класаў 13 школ-лабараторый, прадстаўнікоў усіх рэгіёнаў краіны прадставілі свае партфоліо, дыпломы, сертыфікаты, узнагароды, якія сведчаць аб навучальных, творчых і спартыўных дасягненнях. Акрамя таго, на выставе можна было азнаёміцца з відэаматэрыяламі, публікацыямі, аўтарскімі і калектыўнымі метадычнымі распрацоўкамі педагогаў школ-лабараторый кластара. Былі прадстаўлены матэрыялы і нашай школы.
Адкрываючы пленарнае пасяджэнне канферэнцыі, рэктар БДПУ Аляксандр Іванавіч Жук адзначыў, што ўсіх прысутных сёння ў гэтай зале аб'яднала агульная місія -стварэнне сістэмы бесперапыннага педагагічнага адукацыі, у аснове якой - профільная падрыхтоўка будучых педагогаў яшчэ са школы. З прывітальным словам да прысутных звярнуліся намеснік старшыні Пастаяннай камісіі па адукацыі, культуры і навуцы Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь Таццяна Раманаўна Якубовіч і намеснік міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь Раіса Станіславаўна Сідарэнка, якая падкрэсліла, што ўвядзенне профільных класаў педагагічнай накіраванасці - адзін з перспектыўных праектаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
У межах канферэнцыі працавалі пяць дыскусійных пляцовак для розных катэгорый удзельнікаў (кіраўнікоў, педагогаў, псіхолагаў, прадстаўнікоў ВНУ, навучэнцаў педагагічных класаў) і адбылася серыя майстар-класаў, дзе былі прадстаўлены найбольш эфектыўныя формы і метады профільнай педагагічнай падрыхтоўкі навучэнцаў. На адной з дыскусійных пляцовак быў прадстаўлены вопыт Долбік Н.І. па падрыхтоўцы навучэнцаў да педагагічных проб.
У працы канферэнцыі прынялі ўдзел больш за 100 навучэнцаў педагагічных класаў, больш за 300 педагогаў, дырэктараў і намеснікаў дырэктараў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, у якіх адкрыты педагагічныя класы, якія прыехалі з усіх абласцей рэспублікі, а таксама прадстаўнікі ўпраўленняў адукацыі, інстытутаў развіцця адукацыі, выкладчыкі і студэнты БДПУ .
________________________________________________________________________
29 верасня ў школе прайшоў традыцыйны дзень самакіравання, прысвечаны Дню настаўніка. Навучэнцы педагагічных класаў адказна падышлі да мерапрыемства. Вялікую дапамогу ў падрыхтоўцы дня самакіравання аказала класны кіраўнік Х "А" класа Таццяна Іванаўна Раўтовіч.
Адміністрацыйныя пытанні і праблемы ў гэты дзень вырашала новае кіраўніцтва школы - адзінаццацікласнікі: Чыжык Ягор, Зайцаў Арцём, Каляда Валерыя. Выдатна з ролямі педагогаў справіліся навучэнцы Х "А" і ХІ класаў.
Дзень самакіравання завяршыўся святочным канцэртам у гонар педагогаў. Са сцэны гучалі віншавальныя словы, вершы, песні. Былі падведзены вынікі дня самакіравання. Аднагалосна было вырашана, што выпрабаванне педагагічнымі пробамі ўсе вытрымалі на "выдатна" і навучэнцы Х "А" класа заслугоўваюць быць прынятымі ў рады педкласаўцаў.
∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗